آزمون YÖS

YDS -  Yabancı Dil Seviye Belirleme Sınavıdır

آزمون یوس(YÖS)

این آزمون که در اصطلاح (YÖS) می باشد در خصوص ورود به دانشگاه های ترکیه برای متقاضیان پذیرش تحصیلی از مقطع دیپلم متوسطه به لیسانس و رشته های علوم پزشکی می باشد.

آزمون یوس مشتمل بر سئوالات ریاضی، هندسه و هوش (در سطح دبیرستان) می باشد که به زبان های ترکی استانبولی و انگلیسی توسط هر دانشگاه در بازه زمانی اردیبهشت و خرداد ماه به تفکیک و به طور مجزا سالیانه یک مرحله برگزار می گردد.

مبنای پذیرش متقاضیان شرکت در این آزمون کسب نمره مجاز و رتبه قبولی بوده و در صورت انتخاب رشته و دانشگاه پس از اعلام نتایج آزمون کسب نمره حد نصاب از آزمون یوس هر دانشگاه در ترکیه الزامی است.

دانشگاه های دولتی ترکیه اکثرا از طریق همین آزمون اقدام به جذب دانشجویان خارجی نموده و در برخی موارد معدل متقاضیان نیز در محاسبه و اخذ پذیرش موثر می باشد ولی اساس موضوع پذیرش بر مبنای رتبه و نمره کسب شده در آزمون یوس (YÖS) می باشد.

شعبات و حوزه های آزمون هر کدام از دانشگاه ها می تواند در شهرهای دیگر کشور ترکیه همزمان برگزار گردد و گاهی در ایران و سایر کشورها نیز برخی از این آزمون ها به تفکیک اجرا می گردد.

لذا از طرف موسسه یوس دیتا (تبریز یوس) به جهت ممنوعیت اجرا آزمون از جانب سازمان سنجش ایران و کنسل شدن آزمون ها متقارن با حوزه آزمون مشابه در ترکیه، به متقاضیان پیشنهاد میگردد تمامی آزمون های مربوط به یوس را در حوزه اصلی
(دانشگاه های کشور ترکیه)ثبت نام و شرکت نمایند.

بازه زمانی ثبت نام آزمون های یوس از اواخر بهمن ماه لغایت اواخر فروردین به طور سالانه می باشد که توسط موسسه انجام می شود.
کنابهای یوس دیتا
وقتی صحبت از آزمون یوس در بین متقاضیان تحصیل در ترکیه به میان میاد به نوعی سوالات مختلف در ذهن داوطلب مطرح میشه که چطور میشه در این آزمون نمره بالای 90 یا 95 را کسب کنیم و در فاصله زمانی چهار یا پنج ماه از چه منابع و یا کتابهایی بتونیم استفاده کنیم که بیشترین و مفید ترین مطالب جدید رو در مورد امتحان یوس (YÖS) به شخص بده . در این مقاله به هیچ عنوان قصد تبلیغ محصولات و کتابهای یوس دیتا را نداریم فقط هدف اصلی اینه که تجربیات چهارده ساله خودمون رو در بخش اعزام دانشجو به دانشگاههای ترکیه در انواع آزمونها از جمله یوس ( YÖS) و تومر (TÖMER) در اختیار شما عزیزان قرار بدیم .
یوس آزمونی هست که عمده محتواش رو دروس ریاضی ، هوش تشکیل میده با مقدار کمی از درس هندسه که دغدغه بیشتر داوطلبین رو در این سالها تو درس هندسه دیدیم و شاید چیزی که بین شرکت کنندگان این آزمون و نمره کسب شدشون میتونه فاصله بندازه همین درس هندسه هستش که فقط 5 یا 6 سوال رو متقاضی بایستی از این درس جواب بده . حالا سوال اینکه چرا بعضی از داوطلبین چه اونایی که کلاسهای طولانی مدت میرن و چه کسایی که خودشون میخونن و یا فقط رفع اشکال میکنن بازم نمی تونن از پس این چندتا سوال هندسه بر بیان البته این رو هم خاطر نشون کنیم که اون 35 تا 40 سوالی که از ریاضی میدن هم حدود 5تا 8 سوال کمی نسبت به بقیه مشکل تره و در کل سوالات هوش (IQ) نسبت به بقیه هم راحته و هم به قول معروف نمره بیارتر هستش .
پس در کل مشکل متقاضی و رقابتی که بایستی بین شرکت کنندگان ایجاد میشه در مجموع 10 تا از سوالات ریاضی و هندسه هستش که متقاضی بایستی با تکنیک خاصی با این قضیه مقابله کنه . اگه بخوایم شرکت کنندگان را به 3 دسته تقسیم کنیم ، دسته اول اونایی هستن که پایه ریاضی شون از زمون دبیرستان خوب بوده و کار براش راحت تره و دسته دوم کسایی هستن که یا رشته علوم انسانی بودن و بالطبع پایه ضعیف بوده و یا در زمان دبیرستان ریاضی شون زیاد خوب نبوده و دسته سوم افرادی هستن که مدت نسبتا زیادی از مقطع دیپلم گذشته و عناوین و مباحث ریاضی تا حدی از یادشون رفته ....
برای دسته اول استفاده از کلاسهای جمع بندی و رفع اشکال همراه با دریافت پکیج کامل یوس دیتا پیشنهاد میشه چون وقتی شخص کتابهای یوس درسنامه دار رو اونم با زبان فارسی و محتوای کاملا شفاف با طرح سوالات جدید دانشگاههای ترکیه رو مشاهده کنه دیگه همه چی براش حل میشه خصوصا که صدای استاد رو هم از DVD های یوس دیتا میتونه گوش بده و حل نمونه سوالات هایی که کلیدی هستن رو هم میتونه کاملا یاد بگیره و ونهایتا در کلاسهای 10 جلسه ای که بطور ماهانه هفته آخر هر ماه برگزار میشه هم شرکت میکنه و تجربه نشون داده که اگه کسی سطح متوسط و بالای متوسط داشته باشه با همین برنامه اگه جلو بره براش حتما مفید خواهد بود و هزینه کمتری پرداخت میکنه .
و اما برای دوم و سوم یعنی افرادی که رشته دیپلم متوسطه شدن علوم انسانی و یا کارو دانش بوده و یا به لحاظ کارو مشغله زمان زیادی از اخذ مدرک دیپلم فاصله گرفتند و یا بعضی افراد هم مدتی در رشته هایی که علاقه ای بهش نداشتند رو تحصیل کردند، طبیعتا این اشخاص پایه ریاضی ضعیف تری نسبت به گروه اول دارند و برنامه ریزی دروس یوس منسجم تری باید تجربه کنند.
موسسه یوس دیتا برای اینگونه داوطلبین دو نوع برنامه ریزی کرده که هر داوطلب نسبت به شرایط خودش میتونه انتخاب کنه . اول اینکه کلاس های یوس (YÖS) به لحاظ اینکه در شعبه تبریز تحت تدریس اساتید با تجربه و مسلط انجام میشه ، برای این گروه کلاسهای هفتگی هم تدارک دیده شده که براحتی و آرامش در مدت حدود 4 الی 5 ماه در گروههای 5 تا 8 نفره در کلاسهای یوس شرکت کنند و همراه با این دوره ها ، پکیج ویژه یوس دیتا هم تحویل این عزیزان میشه تا در زمانهای خارج از کلاس هم گام به گام مطالب آزمون یوس را هم به زبان فارسی و هم استانبولی فرا گرفته و برای آزمونهای آزمایشی یوس که از طریق موسسه اجرا میشه آماده بشوند. اما در صورتیکه این عزیزان به هر دلیلی نتوانند در کلاسهای هفتگی شرکت کنند ، تنها راه اینه که پکیج ویژه و کتابهای یوس دیتا بهمراه دی وی دی های یوس را دریافت کرده و فقط در کلاسهایماهانه شرکت کنند و در صورت داشتن هر گونه اشکالی میتوانند تقاضای کلاسهای رفع اشکال یوس نمایند .

مقاله ای در زمینه آمادگی آزمون‌ یوس و ست (ورودی دانشگاههای ترکیه) :

کتابهای یوس دیتا(Yösdata) با رعایت بروزترین تیپ سوالی و تست های آزمون یوس دانشگاههای ترکیه طراحی و تدوین شده است. اکثر متقاضیان شرکت در کنکور یوس ترکیه میدانند که اغلب منابع یوس از جمله پوزا، چاغداش و متروپول دارای درسنامه کامل نیستند و داخل اغلب این کتابها بروز نمیشوند و صرفا جابجایی سوالات یوس و تغییر روجلد کتابها انجام میشود و با تبلیغات کذایی برخی اشخاص و موسسات غیر رسمی و فاقد مجوز، و صرفا جهت سودجویی شخصی، این کتابهای یوس بدون درسنامه های کافی و بروز نبودن تستهای یوس، بصورت جزوه، کپی و یا کتابهای افست در معرض فروش قرار میگیرند و متقاضیان گاها بدون‌ اطلاع از این موضوع، به اشتباه یکسال از زمان خود را صرف اینگونه منابع و‌ جزوات میکنند. و طبیعتا برخی موسسات معلوم الحال در هنگام کسب نکردن رتبه قبولی در آزمون یوس، فورا به متقاضی پیشنهاد خرید صندلی آزاد با هزینه های بالا از برخی دانشگاه های مورد تایید و یا غیر مورد تایید وزارت بهداشت و‌علوم میکنند!
حال سوال اینجاست، چه لزومی دارد صرفا بخاطر منافع شخصی و سوء استفاده برخی اشخاص و‌ موسسات (رسمی و‌ یا غیررسمی)، و با وجود آگاهی از کیفیت اینگونه منابع و از همه مهمتر توان تحصیلی پایین اغلب متقاضیان شرکت در آزمون یوس (yos)، با وعده های دروغ و کذایی، اقدام به تشویق و به ثبت نام آنها در کلاس های یوس آن هم با منابعی ناقص و بروز نشده، تحت تدریس اساتید دبیرستانی! نماییم؟! و قبل از شروع دوره یوس یا ست، داوطلب شرکت در آزمون را در خصوص این موارد آگاه ننماییم!
اغلب اینگونه اساتید هیچ اشرافی به راهکارهای کوتاه تستهای یوس و آزمون های متفاوت دانشگاههای یوس نداشته اند و همراه با مدیران تازه تاسیس اینگونه موسسات (مجاز یا غیرمجاز)، به مرور زمان و با گذشت سالها، سعی در بالا بردن مهارت خود دارند اما به چه قیمتی؟؟ گاها این اشتباهات (چه در بحث آموزش، چه مشاوره ای و چه منابع کامل و بروز) به قیمت تباه شدن یک تا دو سال از عمر متقاضیان آزمون یوس(yös) و یا ست(sat) و به دنبال آن افسردگی این عزیزان میانجامد و طبیعتا دیگر زمان هم به عقب بازنمیگردد..
و بالطبع با پیگیری آمار کلی قبولی های آزمون یوس داوطلبین ایرانی به موضوع ارائه مشاوره غلط و یکطرفه به متقاضیان و خانواده های آنان را بیش از پیش پی میبریم.
☑ بهترین راهکار اینست که قبل از پرداخت هزینه کلاسهای شش ماهه یوس، از طریق تحویل منابع و کتابهایی که دارای درسنامه فارسی هستند به ارزیابی خود پرداخته و حتی درصورت لزوم‌ فقط چند جلسه در کلاس خصوصی یوس شرکت کنید تا بدین وسیله بطور آگاهانه در مدت حدود یکماه، به کیفیت منابع و توان درسی خود را پی برده تصمیم نهایی را اتخاذ کنید.
اثبات زحمات پژوهشی گروه یوس دیتا در کنار کار تیمی اساتید ترکیه و ایرانی، تماما در آرشیو پژوهشی موسسات ما موجود و قابل مقایسه میباشد و با طراحی و تنظیم سوالات و تستهای مهم کنکور یوس، درسنامه هایی کامل و شایسته فهم بیشتر متقاضی را به قلم‌درآورده ایم.
☑طبیعتا شرایط داوطلبین متفاوت میباشد و بر حسب تجربه ۱۴ ساله، شاید مقاله فوق حدودا به دو سوم‌ داوطلبین آزمون یوس و ست بتواند تاثیر مثبتی داشته باشد تا مدیریت زمان نموده وآگاهانه به هدف خودشان نایل شوند.
با مشاوره رایگان در خصوص آزمونهای یوس و ست هر لحظه در کنار شما هستیم.

جهت اطلاع از شرایط کلاس های یوس(YÖS) ، رزرو و ثبت نام در کلاس با شماره زیر تماس بگیرید

موسسه یوس دیتا

شعبه تبریز – 33379856-041 – 33379857-041

شعبه تهران – 66552085-021 – 66552086-021


مزیت و معایب دانلود نمونه سوالات آزمون یوس و تومر
از دیدگاه اساتید مجرب و با سابقه تدریس دروس یوس و تومر، مطالعه و دانلود نمونه سوالات آزمون یوس از صفحات مختلف دانشگاههای ترکیه، صرفا داوطلبین آزمون یوس و آزمون تومر را با این منابع آشنا میسازد . لذا این منابع استخراج شده از اینترنت حکم نوعی مکمل را خواهند داشت و سوالاتی از آزمونهای یوس و تومر بصورت دانلود رایگان در دسترس قرار میگیرد که کاملا در سطح زیر متوسط بوده و در گروه سوالات آسان باشد و دلیل این را میتوان در سیاست گذاری کاری دانشگاهها در جذب داوطلبین ومتقاضیان تحصیل در ترکیه دانست . بنابراین داوطلبین این آزمونها نباید به دانلود رایگان نمونه  سوالات یوس و سوالات آزمون تومر بسنده کنند .
جهت بهبود این موضوع استفاده کامل از پکیج ها و منابع درسنامه دار و سوالات اصلی و تکمیلی آزمونهای یوس و تومر برای داوطلبین و متقاضیان شرکت در آزمون یوس و آزمون تومر جهت پذیرش تحصیل از دانشگاههای ترکیه بطور قطع نیاز میباشد .
موسسات یوس دیتا و ایران تومردر قالب چهاردپارتمان و شش گروه آموزشی و پژوهشی، با سابقه چهارده سال فعالیت آموزشی، مشاوره ای پژوهشی و مهاجرتی، برای اولین بار درایران توانسته منابع قابل استفاده جهت آزمونهای تومر(TÖMER)، یوس(YÖS)، آلس(ALES) را بطور کامل طراحی، تدوین و تنظیم نموده و اغلب این کتابهای یوس و تومر با ترجمه فارسی درسنامه ها و حل تشریحی نمونه سوالات اصلی وتالیفی میباشد که کمک شایانی در عرصه اعزام دانشجو به ترکیه محسوب میشود .
دلیل دوم اتکا نکردن به سوالات دانلود شده از سایت دانشگاههای ترکیه اینکه وقتی متقاضی، نمونه سوالاتی از آزمون یوس را دانلود کرده و شروع به حل آن میکند، اغلب در منزل حین تحلیل تست ها ، مدت زمان پاسخگویی سوالات را محاسبه نکرده و پس از مدتی احساس میکند که تمامی تست ها ویا تعداد قابل توجهی ازآنها را میتواند حل نماید ، ولی غافل از اینکه زمان اختصاص داده شده به پاسخگویی سوالات در آزمونهای یوس ترکیه، بطور متوسط جهت هر سوال تستی 90 ثانیه میباشد و طبیعتا داوطلب تا زمانیکه راه حل کوتاه و تستی سوال مربوطه را بطور صحیح فرا نگیرد غالبا چند برابر زمان مذکور را صرف پاسخگویی خواهد کرد و بدین ترتیب به متقاضی تحصیل در ترکیه این موضوع کاملا اثبات میگردد تا با فراگیری و آموزش سوالات کلیدی و مهم یوس روشهای پاسخگویی کوتاه را در کمترین زمان ممکن اقدام نماید .
در منابع آموزشی و کتابهای یوس دیتا، تمامی نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه، مطابق با تیپ سوالی دانشگاههای مختلف ترکیه همراه با درسنامه های دو زبانه (استانبولی و فارسی) طی دو سال کار پژوهشی در تولید محتوای درسهای ریاضی، هندسه و هوش(IQ) آزمون یوس، پکیج DVDهای  آموزشی تصویری یوس را تحت تدریس اساتید با سابقه یوس تولید و منتشر نماید تا مکمل قابل استفاده ای در کنار کتابهای یوس جهت داوطلبین باشد . 

زمان آزمون یوس 2020 دانشگاههای ترکیه

 

زمان آزمون یوس دانشگاه استانبول 2020

  • شروع ثبت نام :16 دی ماه 98
  • پایان ثبت نام :18 اسفند ماه 98
  • زمان آزمون دانشگاه استانبول 2020 :23 فروردین 99
  • زمان آزمون یوس 2020 دانشگاه استانبول به تاریخ 18 خرداد ماه تغییر کرد .

زمان آزمون یوس دانشگاه الوداغ 2020

  • شروع ثبت نام : 30 دی ماه 98
  • پایان ثبت نام : 8 فروردین ماه 99
  • زمان آزمون دانشگاه الوداغ 2020 : 6 اردیبهشت ماه 99

زمان آزمون یوس دانشگاه سلیمان دمیرل 2020

  • شروع ثبت نام : 10 آذر ماه 98
  • پایان ثبت نام : 1 فروردین ماه 99
  • زمان آزمون دانشگاه سلیمان دمیرل 2020 :16 فروردین 99
  • زمان آزمون یوس دانشگاه سلیمان دمیرل 2020 به تاریخ 24 خرداد ماه تغییر کرد .


زمان آزمون یوس دانشگاه آتاتورک 2020

  • زمان آزمون دانشگاه آتاتورک 2020 : 30 فروردین ماه 99
  • زمان آزمون یوس 2020 دانشگاه آتاتورک به تاریخ 18 خرداد ماه تغییر پیدا کرد .

زمان آزمون یوس دانشگاه قاضی آنتپ 2020

  • شروع ثبت نام : 25 آذر ماه 98
  • پایان ثبت نام : 13 اسفند ماه 98
  • زمان آزمون دانشگاه قاضی آنتپ 2020 : 16 فروردین ماه 99
  • زمان آزمون یوس دانشگاه قاضی آنتپ به تاریخ 25 خرداد ماه تغییر پیدا کرد .

زمان آزمون یوس دانشگاه 19 ماییس (سامسون)2020

  • شروع ثبت نام :12 دی ماه 98
  • پایان ثبت نام :4 اردیبهشت ماه 98
  • زمان آزمون دانشگاه 19 ماییس 2020 : 10 خرداد ماه 99

زمان آزمون یوس دانشگاه جمهوریت (سیواس) 2020

  • شروع ثبت نام : 23 دی ماه 98
  • پایان ثبت نام : 8 فروردین ماه 99
  • زمان آزمون دانشگاه جمهوریت سیواس 2020 : 30 فروردین ماه 99
  • زمان آزمون یوس 2020 دانشگاه جمهوریت به تاریخ 25خرداد ماه تغییر پیدا کرد .

زمان آزمون یوس دانشگاه کارادنیز 2020

  • شروع ثبت نام : 11 دی ماه 98
  • پایان ثبت نام : 17 فروردین ماه 99
  • زمان آزمون دانشگاه کارادنیز 2020 : 14 اردیبهشت ماه 99

زمان آزمون یوس دانشگاه اژه 2020

زمان آزمون دانشگاه ege (ازمیر) 2020 : 20 اردیبهشت ماه 99
زمان کنکور یوس دانشگاه اژه از تاریخ 20 اردیبهشت ماه به تاریخ 7 تیرماه تغییر کرد 

زمان ثبت نام آزمون یوس 2020 دانشگاه چوکوروا

  • شروع ثبت نام :16 دی ماه 98
  • پایان ثبت نام : 13 اسفند ماه 98
  • زمان آزمون دانشگاه چوکوروا 2020 : 23 فروردین ماه
  • زمان آزمون یوس دانشگاه چوکوروا به تاریخ 11 خرداد ماه تغییر پیدا کرد .

زمان ثبت نام آزمون یوس 2020 دانشگاه اینونو

  • شروع ثبت نام : 15 دی ماه 98
  • پایان ثبت نام : 10 فروردین ماه 99
  • زمان کنکور یوس 2020 دانشگاه اینونو : 30 فروردین ماه 99

زمان ثبت نام آزمون یوس 2020 دانشگاه آنکارا

  • پایان ثبت نام : 3 اردیبهشت ماه 99
  • زمان آزمون : 17 خرداد ماه 99

 

تغييرات زمانی در برگزاري آزمون هاي يوس ٢٠٢٠

  • دانشگاه استانبول تاریخ جدید آزمون١٨خرداد
  • آخرين مهلت ثبت نام ٢٩فروردين
  • دانشگاه چکوروا١١خرداد ساعت ١٤
  • آخرين مهلت ثبت نام ٢٩ فروردين
  • دانشگاه بیرونی استانبول٢٣فروردین ساعت ١١
  • مهلت ثبت نام ١٣ فروردين
  • دانشگاه دوزجه تاريخ و ساعت برگزاري آزمون 17 خرداد ساعت 15
  • دانشگاه جلال بايار ١١خرداد ساعت ١٤
  • آخرين مهلت ثبت نام ٢٠ ارديبهشت
  • دانشگاه آتاتورك ١٨ خرداد ساعت ١١
  • اخرين مهلت ثبت نام ٢١ ارديبهشت
  • دانشگاه جمهوريت سيواس ٢٥خرداد ساعت ١١
  • آخرين مهلت ثبت نام ١١ ارديبهشت
  • دانشگاه قاضي انتپ ٢٤ خرداد ساعت ١٤
  • اخرين مهلت ثبت نام 28 اردیبهشت
  • دانشگاه ٩ ايلول ٢١ ارديبهشت
  • آخرين مهلت ثبت نام ٢٤ فروردين
  • دانشگاه باليك اسير ١٧ خرداد
  • اخرين مهلت ثبت نام ١١ارديبهشت
  • دانشگاه اينونو ١٨ خرداد ساعت ١١
  • اخرين مهلت ثبت نام ٢٦ ارديبهشت.
  • دانشگاه اژه ٧ تير ساعت ١٣ آخرين مهلت ثبت نام اعلام نشده است.
  • دانشگاه كارادنيز تكنيك ٢٥ خرداد
  • دانشگاه ساكاريا ١٠ خرداد ساعت ١٥
  • اخرين مهلت ثبت نام ٢٠ ارديبهشت
  • دانشگاه نجم الدين اربكان قونيه ١٩ خرداد
  • اخرين مهلت ثبت نام١١ ارديبهشت
  • دانشگاه هران ١٧ فروردين ساعت ١٤
  • آخرين مهلت ثبت نام يكم فروردين
  • دانشگاه جراح پاشا نيز تاريخ آزمون خود را تغيير داده است اعلام میگردد
  • دانشگاه رجب طیب اردوغان
  • ١٧ خرداد ساعت ١٠
  • آخرين مهلت ثبت نام ٢٩ ارديبهشت
  • دانشگاه سلیمان دمیرل ٢٤ خرداد ساعت ١١
  • آخرين مهلت ثبت نام تا ١٢خرداد
  • دانشگاه یلدیز تکنیک ١٧ خرداد ساعت ١٠
  • آخرين مهلت ثبت نام ٢١ اردیبهشت
  • دانشگاه آنکارا ١٧ خرداد
  • آخرين مهلت ثبت نام ٨ ارديبهشت

ثبت نام در آزمون یوس دانشگاههای ترکیه

موسسه یوس دیتا

 

 

Image
Edit Page

فروش منابع آزمون دانشگاههای ترکیه

شبکه های اجتماعی